Oferujemy Państwu kompleksową usługę zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi.
- Do obowiązków Zarządcy, należeć będzie:
1. W zakresie reprezentacji Wspólnoty:
1) reprezentowanie Wspólnoty na zewnątrz przed organami administracji państwowej i samorządowej,
2) reprezentowanie Wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami.
2. W zakresie obsługi prawnej Wspólnoty:
- opracowywanie umów w zakresie obsługi eksploatacyjnej i technicznej nieruchomości wspólnej oraz ich zawieranie, aneksowanie i rozwiązywanie w imieniu i na rzecz Wspólnoty,
- weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego lokali i nieruchomości wspólnej.
3. W zakresie obsługi eksploatacyjnej Wspólnoty:
- prowadzenie i aktualizacja ewidencji lokali i ich użytkowników,
- zapewnienie bieżącej, nieprzerwanej obsługi eksploatacyjnej nieruchomości wspólnej poprzez wyszukiwanie usługodawców negocjowanie warunków zawieranych umów i kontrolę ich wykonania w zakresie:
a) dostawy usług komunalnych: wody, ciepła, energii elektrycznej, gazu, odprowadzania ścieków oraz wywozu nieczystości stałych i innych umów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości,
b) ubezpieczenia nieruchomości wspólnej od ognia i innych zdarzeń losowych,
- wydawanie poświadczeń i zaświadczeń w stosunku do właścicieli lokali, pomocy społecznej i innych.
4. W zakresie obsługi zebrań Wspólnoty:
- zwoływanie zebrań sprawozdawczych Wspólnoty co najmniej raz w roku, nie później niż do końca pierwszego kwartału każdego roku kalendarzowego.
- obsługa zebrań Wspólnoty, włączając w szczególności protokołowanie przebiegu zebrania liczenie głosów oraz niezwłoczne powiadamianie w formie pisemnej wszystkich właścicieli lokali o treści uchwał i sposobie ich przyjęcia przez Wspólnotę w trakcie zebrania,
5. W zakresie obsługi technicznej Wspólnoty:
- sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego przejęcia obowiązków zarządcy nieruchomości, jej dokumentacji technicznej eksploatacyjnej i finansowej od dotychczasowego administratora (zarządcy),
- przechowywanie oraz prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego,
- zapewnienie zabezpieczania awarii oraz usuwania ich skutków na nieruchomości wspólnej,
- zapewnienie bieżącej, nieprzerwanej obsługi technicznej nieruchomości poprzez wyszukiwanie wykonawców, negocjowanie warunków zawieranych umów i kontrolę ich wykonania w zakresie:
a) kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie oceny stanu technicznego oraz wyznaczenia i oszacowania wartości niezbędnych działań inwestycyjnych
b) bieżących napraw i konserwacji nieruchomości wspólnej, a w szczególności dokonywania napraw budynku i jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych
6. W zakresie obsługi finansowej Wspólnoty:
- dokonywanie bieżących rozliczeń poprzez rachunek bankowy Wspólnoty, wydzielenie dla funduszu remontowego Wspólnoty oddzielnego subkonta, prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej- w zakresie i w sposób określony w odrębnej uchwale Wspólnoty.
- pobieranie lub rozliczanie poniższych płatności właścicieli lokali wnoszonych z góry do dnia l0-go każdego miesiąca:
a) zaliczek w poczet kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
b) zaliczek za media dostarczane do lokali poszczególnych właścicieli,
- prowadzenie rozliczeń, włączając w szczególności sprawdzanie prawidłowości otrzymywanych od usługodawców rachunków i faktur oraz dokonywanie płatności na rzecz dostawców:
a) usług w zakresie eksploatacji,
b) usług technicznych,
c) innych usług świadczonych na rzecz Wspólnoty,
- zapewnienie terminowego opłacania podatków, ubezpieczeń i innych opłat publicznoprawnych przypadających na nieruchomość wspólną, chyba że są one pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali,
- prowadzenie sprawozdawczości finansowej, w szczególności podatkowej (CIT-8, PIT-4R, PIT-11 ), zgodnie z obowiązującym prawem,
- składanie do UM deklaracji D01 o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- przygotowywanie projektów rocznych planów gospodarczych (rzeczowo-finansowych) zarządzania nieruchomością wspólną, włączając korekty tych planów oraz sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych Wspólnoty.
- Informacje dodatkowe:
- Obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej zarządcy nieruchomości :
UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., ul. Gdańska 132, 90 – 520 Łódź, polisa nr 855-A 184713
- Za kompleksową usługę zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi proponujemy stawkę:
-
- od 0,60 zł za 1 m2 powierzchni użytkowej wraz z przynależną i części wspólnych do wyłącznego użytkowania. Ostateczna stawka jest ustalana na podstawie negocjacji z Wspólnotą Mieszkaniową po przedstawieniu przez nią oczekiwań oraz zakresu usług dotyczących zarządzania nieruchomością wspólną.
- lub wyłącznie obsługę finansowo-księgową nieruchomości, w koszcie uzależnionym od ilości lokali.
- Warunki wypowiedzenia umowy:
- Każdej ze stron służy prawo wypowiedzenia warunków umowy o zarządzanie z zachowaniem 3 – miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego
- Umowa może zostać rozwiązana w każdym czasie za porozumieniem Stron
- Umowa może zostać rozwiązana przez każdą ze Stron bez zachowania okresu wypowiedzenia w przypadku naruszenia prawa, utraty zaufania.
- Sposób/termin odbioru nieruchomości wspólnej od tymczasowego zarządcy nieruchomości wspólnej:
- Przekazanie nieruchomości do zarządzania na podstawie protokołu zdawczo – odbiorczego
- Przekazaniu m.in. podlega:
- oryginał książki obiektu budowlanego
- wypis i wyrys z rejestru gruntów
- wielobranżowa inwentaryzacja budynku
- karta współwłasności nieruchomości
- decyzje o nadaniu numeru REGON i NIP wspólnoty mieszkaniowej
- aktualna polisa ubezpieczeniowa
- protokół rocznej kontroli stanu technicznego obiektu budowlanego
- protokół 5 letniej kontroli stanu technicznego obiektu budowlanego
- protokół z pomiarów elektrycznych, badania instalacji piorunochronnej, prób szczelności instalacji gazowej w obiekcie, przeglądów przewodów kominowych dymowych, spalinowych i wentylacyjnych, badania hydrantów wewnętrznych
- aktualne umowy (wraz z aneksami) z dostawcami i usługodawcami oraz najemcami i dzierżawcami, w tym umowa rachunku bankowego
- obowiązujące uchwały wspólnoty mieszkaniowej
- dokumentacja dotycząca opłat i rozliczeń z właścicielami
- dokumentacja księgowa nieruchomości wspólnej i lokali
- dokumentacja budowlana powykonawcza wraz z protokółami odbioru technicznego robót
- zestawienie parametrów do naliczania opłat: ilość osób, powierzchnia grzewcza i użytkowa, stawka opłaty c. o., stawka zaliczek na koszty remontów, konserwacji, eksploatacji
Zapraszam do współpracy.